wtorek, 7 czerwca 2016

Wycieczka do Wrocławia

4 czerwca 2016 r. – w piękną słoneczną sobotę grupa uczestników spotkań bibliotecznych: z legendą opolską i dolnośląską udała się na całodniową wycieczkę do stolicy Dolnego Śląska – Wrocławia.

Wyjazd był nagrodą dla dzieci za zaangażowanie, frekwencję  podczas spotkań z legendą , ponadto był okazją do zobaczenia miejsc związanych z legendami i historiami  Wrocławia.
Panie bibliotekarki  Ania i Gosia, które zorganizowały wycieczkę, postarały się o to, żeby była ona ciekawa i fajna. I tak pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy były Ogrody Doświadczeń – Humanitarium, gdzie dzieci wraz ze swoim rodzicem/ opiekunem wzięły udział w warsztatach laboratoryjnych gdzie wykonywali  kostki kąpielowe. Ponadto wraz z animatorem zwiedzaliśmy poszczególne wystawy z dziedziny- fizyki, chemii, optyki ( szkiełko i oko). Spędziliśmy tutaj prawie 2 godziny świetnie się ucząc  i bawiąc. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Makiet Wrocławia i Karkonoszy- Kolejkowo, które podbiło nasze serca. W ciągu godziny mogliśmy zobaczyć spory kawałek Wrocławia w miniaturce wykonany ręcznie. Wszystkie elementy wywarły na nas duże wrażenie, specjalne efekty świetlne oraz duża wiedza  pana przewodnika, który z pasją nam opowiedział o Kolejkowie będzie na długo wspaniałym wspomnieniem. Polecamy Wszystkim wizytę w Kolejkowe. Następnie udaliśmy się na  Rynek, gdzie zaproponowaliśmy uczestnikom konkurs na znalezienie mosiężnych istot - wrocławskich krasnali, które zamieszkały  Wrocław. Obecnie jest ich w  ok.350 i nadal się rozmnażają jak grzyby po deszczu. Podczas wycieczki sprzyjało nam szczęście, ponieważ w tym dniu na wrocławskim rynku odbywała się w duża impreza kulinarno- kulturalna pt. „Europa na widelcu”. Gościem specjalnym był Robert Makłowicz, podczas pikniku można było skosztować potraw z całej Europy, posłuchać  koncertów i uczestniczyć  w różnych zabawach.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom  wycieczki do Wrocławia, ich rodzicom/opiekunom, za sympatycznie spędzony razem czas, świetną zabawę, wspólne warsztaty i przemiłą atmosferę.
14 czerwca ( wtorek)  o godz.17.00 na Sali widowiskowej Domu Kultury odbędzie się uroczyste podsumowanie całorocznych zajęć  z legendą opolską i dolnośląską, na którą serdecznie zapraszamy.