wtorek, 6 maja 2014

Wycieczka do Nysy

Centrum Kultury- Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Głuchołazach realizuje projekt  „Kulturalne i turystyczne skarby Nyskiego Księstwa Jezior i Gór”.
          28 kwietnia 2014 r. odbyła się autokarowa wycieczka połączona z warsztatami i plenerem do Nysy.

I tym razem niezbędny okazał się  nasz głuchołaski przewodnik Jerzy Chmiel, który podzielił się z nami swoją ogromną wiedzą na temat Nysy, jej zabytków, legend i okolic miasta. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od  rynku, z którego udaliśmy się do Skarbca Świętego Jakuba usytuowanego obok Katedry. Następnie udaliśmy się całą grupą do Bazyliki, którą zwiedziliśmy, uzyskaliśmy również bardzo dużo cennych informacji na jej temat  .
Dużą atrakcją dla uczestników projektu był wjazd na 13 piętro Ratusza na którym usytuowany jest taras z widokowy z którego mogliśmy zobaczyć panoramę nyskiego rynku, podziwiać  piękne widoki, zabytki , jezioro nyskie oraz zrobić ciekawe zdjęcia.
 Uczniom i opiekunom  bardzo podobała się przejażdżka „Kolejką po Nysie” .W trakcie prawie godzinnej jazdy mogliśmy zobaczyć ciekawsze miejsca Nysy min. Bastion Św. Jadwigi, Kościół św. Piotra i Pawła, Carolinum, Miejskie Muzeum, Fontannę Trytona, Fort Wodny, Wieżę Ciśnień. Ciekawą podróż z mnóstwem informacji o jego poszczególnych miejscach zakończyliśmy nad jeziorem nyskim w Skorochowie. W tym  miejscu odbył się plener plastyczny W trakcie zwiedzania  Nysy koleją turystyczną  przez pierwszą grupę, „mali fotografowie” wyruszyli w miasto z Grzegorzem Ptak oraz Alicją Płowaś aby zrobić ciekawe zdjęcia.

Szczególne podziękowania składamy pani Agnieszce Żemle za możliwość bezpłatnego wjazdu na taras widokowy  miejskiego Ratusza, przewodnikowi Sebastianowi w  Skarbcu Św. Jakuba za fachowość  i rzetelność, Jerzemu Chmielowi za przewodnictwo podczas całej wycieczki oraz profesjonalizm, Grześkowi Ptak  za skoordynowanie warsztatów fotograficznych  i pomoc w całym projekcie.
        Dziękujemy również  dzieciom za chęć uczestnictwa w warsztatach, skupienie się podczas zajęć warsztatowych ,wykonanie ciekawych zdjęć i prac plastycznych, a nauczycielom: Joannie Szczeblowskiej, Krystynie Wojdyle, Magdalenie Kwit za zaangażowanie w nasz projekt i niezawodną pomoc.
          07.05. 2014r.  udamy się na pieszą wycieczkę tym razem  po naszym mieście – Głuchołazach, kolejnej Gminy z terenu LGD Nyskiego Księstwa Jezior i Gór, z której również zdamy relację i podzielimy się naszymi wrażeniami.  Będzie to już ostatnia wycieczka warsztatowa, następnie czeka nas praca  przy folderze pt. „Turystyczne i Kulturalne skarby nyskiego Księstwa Jezior i Gór oczami dziecka”.