środa, 14 maja 2014

Wycieczka po Głuchołazach

Centrum Kultury- Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Głuchołazach realizuje projekt „Kulturalne i turystyczne skarby Nyskiego Księstwa Jezior i Gór”.
           7 maja 2014 r. odbyła się ostatnia wycieczka  po atrakcyjnych miejscach  Głuchołaz.
Wędrówkę rozpoczęliśmy od głuchołaskiego rynku. Pan Jerzy Chmiel podzielił się z nami swoją ogromną wiedzą min. na temat głuchołaskiej lipy, Kościoła Św. Wawrzyńca. Następnie całą grupą udaliśmy się w kierunku Bramy Górnej, po to by zrobić  kilka zdjęć. Atrakcyjnym punktem naszej wycieczki była również fontanna przy skwerze im. Kawalerów Uśmiechu, która została uwieczniona na papierze przez uczestników warsztatów plastycznych. W części zdrojowej naszego miasta poznaliśmy tradycję wydobywania złota. Odwiedziliśmy część Parku Zdrojowego, tutaj zrobiliśmy sobie zasłużony odpoczynek. Naszym celem była studnia Świętego Jakuba znajdująca  się pomiędzy piątą a szóstą stacją głuchołaskiej Drogi Krzyżowej świeżo odrestaurowanej. Warto wspomnieć o tym iż  w miejscu znajdującej się studni Św. Jakuba wybudowanej  jesienią 2013r. bierze początek głuchołaski odcinek pielgrzymkowy do  Santiago de Compostela w Hiszpanii, który został również niedawno oznakowany przez symboliczną żółtą muszlą.

Naszą wycieczkę zakończyliśmy ogniskiem i zabawami integracyjnymi prowadzonymi przez niezawodnego Grzegorza Ptaka w Ośrodku Czerwony Kozioł w Głuchołazach.
        Niestety wszystko co dobre szybko się kończy i my  żegnamy się z częścią praktyczną czyli wycieczkami i warsztatami, które były integralną częścią projektu, ale tak naprawdę  finał nastąpi podczas promocji powstającego wydawnictwa, do którego materiały skrzętnie jeszcze gromadzimy. Przez ponad dwa miesiące ciężko pracowaliśmy uczestnicząc w części warsztatowo-wycieczkowej: wykonując fotografię odwiedzanych miejsc, prace plastyczne podczas plenerów oraz pisząc teksty, które będą stanowić całość foldera . Teraz do pracy nad składem graficznym i wydaniem foldera „ biorą się” nasi opiekunowie i prowadzący warsztaty.
       13 czerwca 2014 r. w Centrum Kultury w Głuchołazach  podczas gali podsumowującej cały projekt: „Kulturalne i turystyczne skarby Nyskiego Księstwa Jezior i Gór” zaprezentujemy folder autorstwa uczniów naszej gminy i mamy nadzieję, że będzie on nie tylko wspomnieniem wspaniałej prawie 3 miesięcznej przygody i integracji międzyszkolnej, ale również efektem ciekawej, twórczej i efektownej pracy naprawdę utalentowanych i zdolnych dzieci.
       Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom projektu za wykonywanie swoich zadań z pasją, oddaniem i zainteresowaniem. Tradycyjnie składamy gorące słowa uznania panu przewodnikowi Jerzemu Chmielowi za profesjonalizm, Grześkowi Ptak za całokształt oraz nauczycielom Joannie Szczeblowskiej Krystynie Wojdyle ,Tomaszowi Jurek za  pomoc w trakcie  trwania całego projektu. Dziękujemy również panu Janowi Ćwiek dyrektorowi Centrum Kultury  oraz  Markowi Dudzie z Ośrodka Czerwony Kozioł w Głuchołazach za możliwość zorganizowania ogniska na koniec wycieczki.